Translate

Wednesday 24 April 2019

Lighthouse PRESTONPANS / East Lothian.



        https://www.list.co.uk/place/79002-lighthouse-central-community-hub-prestonpans/

                                         West LoanPrestonpansEast LothianEH32 9NT


To był jeden z pierwszych tygodni w Prestonpans.
Nie musiałam się tu w jakiś szczególny sposób aklimatyzować, bowiem wcześniej
odwiedzałam tę miejscowość kilkakrotnie.
Ma ona, tak zresztą jak pozostałe mniejsze lub większe miasta czy osiedla znajdujące się
w okolicy Edynburga, swój własny charakter.

Te miejscowości pozornie łączy jakieś podobieństwo.
Jednakowo szare, z takimi samymi sieciówkami serwującymi kawę, zupę dnia, kanapki i ciastka.
Przystankami autobusowymi, różniącymi się jedynie nazwami i reklamami...
Powtarzającymi się nazwami  sklepów i stacji benzynowych.
Jednak... do pewnych miejsc mam serce, a w innych... nie chciałabym zatrzymywać na dłużej.
Największą zaletą jest nadmorskie położenie. Reszta, to osobiste skojarzenia i odczucia.

W pobliżu poczty, biblioteki i szaletów miejskich, znajduje się kościół.
Mijałam go wielokrotnie, lecz tym razem przed furtką wystawiony był 'koziołek'
z plakatem informującym o wystawie.
Wstąpiłam, by, jak się okazało, potwierdzić moje przekonanie, że nic nie jest takie,
jakim sie wydaje.

Wąskim korytarzem przeszłam do do sali wystawowej, która mieściła się w głównej
części niewielkiego kościoła. Właściwie była to kawiarnia, czy też używając bardziej
adekwatnej nazwy, klubokawiarnia.
Stoliki, fotele... Ktoś zapatrzony w laptopa, ktoś inny w rozmówczynię.
Grupa rozbawionych osób w wieku emerytalnym, gra w coś w rodzaju kręgli.

Autor obrazów zajmuje się nowoprzybyłymi gośćmi (w tym przypadku mną:)
Nie trwa to długo, bowiem wcześniej przybyli i dłużej zaznajomieni, porywają go,
pozostawiając mnie tym samym, samą.
Spokojnie mogę więc rozejrzeć się po wnętrzu. Podoba mi się.
( Jednak w duchu  myślę sobie: 'śmiałe połączenie' :)

Co do przedstawianych prac... Raczej tradycyjne podejście to malarstwa.
A że bliskość morza zobowiązuje, więc tematyka marynistyczna.
W odsłonie raczej sielskiej, bez dramatycznych akcentów w postaci np.
wyładowań atmosferycznych czy tonących okrętów.

Główną inspiracją Autora jest otoczenie w którym przyszło mu żyć.
Bliskość morza, z całą jego zmiennością i zmiennością nadmorskiego nieba.


















Moje  wpisy na temat Prestonpans :

                 http://brighton-bluegrass-podroze.blogspot.com/search?q=prestonpans+village

                                    http://brighton-bluegrass-podroze.blogspot.com/2016/11/
           




No comments:

Post a Comment