Translate

Sunday 1 February 2015

Dyke Road. BRIGHTON /East Sussex/



Stojąc na skrzyżowaniu Dyke Road i Old Shoreham Road nie skręcam w lewo ani prawo.
Idę prosto, co oznacza, że nadal podążam ulicą Dyke Road.
Za tym murem jest niewielki szpital, a nieco dalej kamienica w której mieści się meczet
i muzułmańskie centrum kulturalne.


Kilkadziesiąt kroków dalej szkoła


w pobliżu której znane w Brajtonie Booth Museum, któremu poświęciłam
osobny post.


i mój ulubiony Dyke Road Park. O tej porze roku w zimowej drzemce.


Dyke Road Park uwieczniłam również w formie filmików jutjubowych :
https://www.youtube.com/watch?v=xhZoB8W-k58  , w którym wykorzystałam
piękną piosenkę Antonii Redding "Backdrop"

oraz  https://www.youtube.com/watch?v=bbY4lxqcK50
z piosenką "I'll never smile again" Anne Shelton



(no i słynna Parkowa Cafe, niestety nie uwieczniona przeze mnie na fotografii).

I jeszcze szkoła wojskowa z tablicą informującą ile można zarobić w tym fachu,
salon sprzedaży samochodów, całodobowy sklepik, smażalnia ryb 'Fish and Chips'
przystanek autobusowy i (nadal po prawej stronie ulicy)


'The Dyke', typowy angielski pub


Dotarłam do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Po lewej stacja benzynowa i Express Tesco.
Exspress Tesco jest  bardzo popularną (w końcu angielską) siecią sklepów, coś jak u nas 'Żabka' 
czy 'Społem'. Nie są to super molochy. Można je porównać raczej do sklepów osiedlowych. 
Jest jeszcze w Brajtonie jedno tzw. 'big Tesco' czyli duży supermarket, z rodzaju tych, jakie 
spotyka się w Polsce.
To tak nawiasem. Bo oto czeka mnie sztuka wyboru


Po lewej ta właśnie ulica prowadząca do nadmorskich bulwarów w Hove
oraz stadionu krykietowego



Wybierając kierunek wschodni, czyli kierując się na prawo po ok.15 minutach
znajdziemy się w okolicach London Road, a może już Lewes Road, w każdym
razie niedaleko Preston Park.
Ja jednak nie mam wątpliwości. Idę prosto


czyli dalej Dyke Road :) To już jakieś 45 minut od Churchill Square.
Ale w oddali majaczy Church of the Good Shepherd czyli kościół Dobrego Pasterza



skąd mam już bardzo blisko do domu.


A za kościołem skręcając w prawo można dojść do Preston Station, stacji kolejowej
poprzedzającej Brighton Station (od strony północnej czyli w kierunku Londynu).
Niestety nie wszystkie pociągi zatrzymują się na niej, stąd bezpieczniej wyruszać
z dworca głównego.




No comments:

Post a Comment