Translate

Sunday 7 October 2018

PORTUGAL. La estación de ViANA do CASTELO




Tutaj zazwyczaj rozpoczynają się podróże.
Dworce kolejowe...
Mają w sobie coś z sennych wizji, z całym pakietem wątpliwości skąd, i dokąd podążają pociągi.
I ten brak pewności, czy w ogóle się pojawią, a jeżeli już, to czy zatrzymają się aby na pewno?
I żeby dopełnić lub przepełnić czarę podejrzeń, strach, że jest już za późno. Że kończy się dzień,
świat pustoszeje i nadchodzi zimna noc.
Podczas mojego podążania Camino del Norte (cztery jesienie temu) miałam okazję przekonać się,
że w Hiszpanii takie wizje stają się rzeczywistością. Z tym, ze dotyczą dworców autobusowych.
Kolej żelazna, (żeby iść z duchem czasu - elektryczna) działa sprawnie.
Niestety, zapomniałam o tym, i kierując się starymi nawykami myślowymi, podczas mojej
galicyjsko-portugalskiej wycieczki, umkneło to mej uwadze. Skutkiem tych uprzedzeń stał się
wybór  autobusu, z  wszystkimi tego wyboru konsekwencjami.
Stąd piesze przekroczenie mostu łączącego hiszpańskie Tui i portugalskie Valenca,
w najgorętszej słonecznej godzinie (bowiem autobusy nie kursują z Tui do Viana do Castelo,
i trzeba było zdążyc na pociąg startujący w Valency).
Innym razem autobusowa wycieczka do Ponte de Lima, z surrealistycznym dworcem
autobusowym  i brakiem rozkładów jazdy. Wprawdzie zupełnie nieoczekiwania podjechał
jakiś busik, a wcześniej dowiedziałam się, że przystają tu autobusy kursujące między Viana a lotniskiem w Porto ( o czym wszyscy wiedzą:), to lekkie emocje mnie nie ominęły.

A żeby wrócić do tematu... Dworzec w Viana ma swój urok, świetną lokalizację, kompetentną
informację (w okienku kasowym) i sąsiedztwo dworca autobusowego.
Pociąg do hiszpańskiego Vigo przyjechał na czas i bez problemów zdążyłam na lotnisko.
















Wrócę jeszcze do mojego przyjazdu.
Ze stacji do miejsca przeznaczenia, czyli do Peregrino Cosy Nest, droga jest dość prosta,
i pieszo zajmuje niecałe pół godziny.
Krajobraz nie zmienia się ekstremalnie. Zabudowa starej części miasta, stopniowo zmienia się
we współczesne budownictwo. Budynki jednorodzinne i bloki mieszkalne tworzą obrzeża miasta.
Sporo drzew i dzikich roślin.
Takie to miasto. Nie za duże, nie za małe. Spokojne, łagodne i przyjazne.




































No comments:

Post a Comment